Om Stefan

Da Stefan fremdeles var 9 måneder nektet han å innta fast føde, han aksepterte kun brystmelk. Han likte ikke den annerledes konsistensen, og hadde lett for å sette maten i halsen.

Stefan ble født til termin og var en stor, sterk gutt på 3900 gram, så vel graviditeten som fødselen hadde gått fint og uten komplikasjoner. Han utviklet seg normalt i forhold til sin alder, men vi merket at han ikke var helt så ivrig etter å bevege seg og utforske verden som hans eldre søster hadde vært.

Fast føde nektet han blankt å innta, og 9 måneder gammel, da jeg bevisst begynte å sulte ham, aksepterte han ikke annet enn brystmelk. Han likte tydeligvis ikke den annerledes konsistensen, og har i det hele tatt alltid hatt lett for å sette maten i halsen. Han begynte først å gå da han var 14 måneder, men til gjengjeld var han rask med å lære seg å snakke.

Jeg kom tilfeldigvis over en bok med tittelen ”Klodsmajorer og englebørn”, og det var en åpenbaring! Plutselig kunne jeg se hvordan det hele hang sammen.