Om Sara

Sara ble født med en sjelden genfeil. Solstrålen er det beste som har skjedd foreldrene, på tross av alle bekymringene. Mamma og pappa tar ingenting for gitt og nyter hver dag de får sammen med henne.

Da samboeren min og jeg fant ut at vi skulle bli tre for cirka halvannet år siden, føltes livet komplett. Vi hadde ikke prøvd å bli gravide lenge, men vi ønsket oss så veldig å bli foreldre. Vi var allerede på husjakt og neste naturlige skritt, var en kul på magen. De ni månedene fram til oktober var lange. Vi hadde vært på tidlig ultralyd, så vi visste at alt var bra med den lille. Selvfølgelig kunne ting oppstå under fødselen, men hvor ofte skjer det?

Vi ventet derfor i spenning på tiden vi skulle få snart: stolte, lykkelige og tre. I eget hus. Oktober kunne ikke komme fort nok. Jeg brukte tiden til å strikke og sy til den lille som snart skulle berike livene våre. Lilla og rosa var fargene det gikk i, og jeg tenkte ikke et sekund på at noe kunne være galt med Sara i magen.