Om Levi

Levi ble født to uker før termin, men veide likevel bare 2 400 gram. Han er en aktiv, slank, kresen og særspist liten gutt, med et litt snevert matvarevalg som stadig økes sakte, men sikkert. Det går den rette veien!

Storesøsteren som ble født ekstremt prematur og hadde hatt knapp i flere år på grunn av alvorlige spisevansker, hadde gitt oss søvnløse netter og mye uro. Da hun var fem år, fikk fjernet knappen og spiste selv, ble bekymringene våre for hennes spiseproblematikk etter hvert både færre og sjeldnere. Og da den lille etterlengtede lillebroren Levi kom til verden, to uker før termin, slo det oss aldri at mat skulle bli en utfordring for ham også.

På grunn av svangerskapsforgiftningen under graviditeten hadde han fått for lite næring og veide 2400 gram. Den lille gutten vår burde etter gestasjonsalder veid enda et kilo, men etter et par uker på prematuravdelingen med sol og fullsonding via nesesonde, reiste vi hjem og han drakk melk som aldri før.