Om Fiola

Fiola ble født fire uker før termin og veide 1900 gram. Fiola har nå fjernet den lille knappen sin på magen, den som lenge var en redning for foreldrene, så vel som en livsnødvendig løsning for Fiola.

Fiola kom til verden og valgte da å komme fire uker før termin, og hun veide bare 1900 gram. Hun var en skjør liten baby som bare ville sove. Fiola ville eller kunne ikke spise. Hun klarte ikke å ta brystet og hun hadde problemer med flaske. Hun fikk i seg noe, men ikke nok til å vokse og trives. Hun var nydelig, men veldig slapp. Vi var forferdelig bekymret. Etter en måned på nyfødt intensivavdelingen med nesesonde og intens spisetrening, dro vi hjem med et småspist bittelite barn. Noen uker senere ble hun rammet av RS-virus, og det gikk umiddelbart veldig dårlig med ernæringen.